Besplatna dijagnostika vozila povodom dana žena!

23.02.2024
dijagnostika

Auto vam trese, ne vuče najbolje ili je došlo je do promjene u zvuku i ponašanju motora? Ovo su najpoznatiji simptomi neispravnog sustava ubrizgavanja goriva na osobnim vozilima.

Povodom Dana žena poklanjamo besplatnu dijagnostiku vozila svim vozačicama koji sumnjaju na probleme s injektorima ili visokotlačnom pumpom goriva.

Akcija traje od 04.03. do 08.03.2024. do kraja dana.

Očekuju vas i prigodni pokloni!

Kontaktirajte nas i rezervirajte svoj termin:
01 6449 950
bdc@autohrvatska.hr

Auto vam trese, ne vuče najbolje ili je došlo je do promjene u zvuku i ponašanju motora? Ovo su najpoznatiji simptomi neispravnog sustava ubrizgavanja goriva na osobnim vozilima.

Povodom Dana žena poklanjamo besplatnu dijagnostiku vozila svim vozačicama koji sumnjaju na probleme s injektorima ili visokotlačnom pumpom goriva.

Akcija traje od 04.03. do 08.03.2024. do kraja dana.

Očekuju vas i prigodni pokloni!

Kontaktirajte nas i rezervirajte svoj termin:
01 6449 950
bdc@autohrvatska.hr

Besplatna dijagnostika vozila!

24.08.2022
dijagnostika

Osjećate li "miris" goriva u automobilu? Potrošnja je povećana ili auto ne ubrzava kao prije i imate osjećaj smanjene snage motora? Imate problema s pokretanjem motora ili auto "trese"? Sve ovo su mogući pokazatelji da imate problem sa sustavom za ubrizgavanje goriva.

Vrijeme je za dijagnostiku vozila!

U Bosch Diesel Centru od 15.08. do 01.10. 2022. besplatno obavite dijagnostiku vozila i tako saznajte sve što muči vaš automobil.

Akcija je namijenjena maloprodajnim kupcima u osobnom segmentu.

Svaki kupac dobiva mali znak pažnje!

Osjećate li "miris" goriva u automobilu? Potrošnja je povećana ili auto ne ubrzava kao prije i imate osjećaj smanjene snage motora? Imate problema s pokretanjem motora ili auto "trese"? Sve ovo su mogući pokazatelji da imate problem sa sustavom za ubrizgavanje goriva.

Vrijeme je za dijagnostiku vozila!

U Bosch Diesel Centru od 15.08. do 01.10. 2022. besplatno obavite dijagnostiku vozila i tako saznajte sve što muči vaš automobil.

Akcija je namijenjena maloprodajnim kupcima u osobnom segmentu.

Kompletna obnova sustava za pripremu goriva

11.07.2022
testiranje injektora

Za štednju goriva svakodnevno možemo primjenjivati više mjera, od brige za ispravan tlak zraka u gumama kotača, do korištenja vozačkih tehnika za ekonomičnu vožnju. Međutim, u određenom trenutku sav trud vozača može biti nedovoljan za savladavanje povišenog utroška goriva i tada vrijedi zatražiti pomoć stručnjaka.

Vrlo važna komponenta za dobar rad motora i optimalnu potrošnju goriva kod svih suvremenih Common-Rail motora gospodarskih vozila su injektori goriva koji su danas još osjetljiviji na gorivo lošijeg sastava i prisutnost vode u gorivu. Često je samo povećana potrošnja goriva jedina indikacija za gorivom (pre)rano istrošene ili oštećene injektore, iako su moguća i javljanja grešaka u radu motora i to pojačano dimljenje na ispuhu te nepravilan rad motora.

Normalno trošenje u radu, kao i štetno djelovanje goriva lošijeg sastava te moguća prisutnost vode u gorivu, odraziti će se uvijek na sve komponente sustava za pripremu goriva na motoru te je stoga kod održavanja i popravaka nužno komponente promatrati kao cjelinu. Stoga, kada se utvrdi da povećanu potrošnju uzrokuju istrošeni injektori, preporuča se i provjera stanja VT-pumpe goriva te spojnih cjevčica.  

Upravo s ciljem da se postigne veća kvaliteta popravka, osmišljen je C-R servisni paket, kojim se u jednom koraku obnavljaju sve visoko opterećene komponente sustava za ubrizgavanje goriva. Pored bržeg i sveobuhvatnog popravka, korist za vlasnika vozila je i dvogodišnje jamstvo na ugrađene dijelove i izvršenu uslugu ukoliko se isto odradi u ovlaštenoj servisnoj radionici.

Primjenom C-R servisnog paketa poboljšavaju se radne performanse i pouzdanost motora, te izbjegavaju naknadni popravci koji mogu generirati nove troškove i isključivanja vozila iz rada. Pored optimalne potrošnje goriva, konačan rezultat za vlasnika je i ukupno bolja ekonomičnost vozila u radu.

Prednosti C-R servisnog paketa:

  • izbjegavanje dodatnih ili ponovljenih popravaka na sustavu za pripremu goriva
  • veća pouzdanost i bolje performanse motora u radu
  • kod zamjene svih injektora, VT-spojnih cjevčica i VT-pumpe goriva istovremeno, jamstvo za izvršene radove produljuje se na 2 godine
  • manja potrošnja goriva i smanjenje emisije štetnih plinova u ispuhu

  

Za štednju goriva svakodnevno možemo primjenjivati više mjera, od brige za ispravan tlak zraka u gumama kotača, do korištenja vozačkih tehnika za ekonomičnu vožnju. Međutim, u određenom trenutku sav trud vozača može biti nedovoljan za savladavanje povišenog utroška goriva i tada vrijedi zatražiti pomoć stručnjaka.

Bosch Diesel Centar – ekskluzivni servisni partner za Q-Service

11.07.2022
Usluga dijagnostike

U suradnji s tvrtkom Inter Cars, Bosch Diesel Centar nudi svim Q-Service radionicama uslugu dijagnostike komponenti sustava ubrizgavanja

Q - Service najveći je lanac neovisnih servisnih centara u Republici Hrvatskoj koji obuhvaća 80 profesionalnih, ovlaštenih i nezavisnih, registriranih servisnih centara za sve marke vozila. Dio je međunarodnog lanca Quality Service s više od 1500 servisnih centara na području Europe uz tradiciju servisiranja vozila dužu od 10 godina. Cijene servisiranja prilagođene su Hrvatskom tržištu uz ugradnju rezervnih dijelova renomiranih svjetskih proizvođača po povoljnim cijenama.

Navedenom suradnjom Q-Service radionice upotpunile su ponudu servisnih usluga te svojim korisnicima mogu garantirati najviši nivo kvalitete kada je u pitanju održavanje sustava ubrizgavanja. Bosch kvaliteta usluga podrazumijeva certificiranu opremu za ispitivanje, posebne metode održavanja i ispitivanja te originalni podaci o ispitivanju. Svi procesi u Bosch Diesel Centru odvijaju se prema najvišim tehnološkim standardima tvrtke Bosch, uz specijalne alate i softvere te širok asortiman zalihe rezervnih dijelova kao i jamstvo na dijelove i ugradnju.

Bosch Diesel Centar posluje s najmodernijom ispitnom opremom, uređajima i alatima te se ističe kao jedan od najopremljenijih centara u regiji i jedini takav servis s ovlaštenom servisnom mrežom. Djelatnici kontinuirano prolaze edukacije
i treninge na sofisticiranoj opremi i softverima za održavanje i popravak vozila koje održavaju specijalisti principala. Dugogodišnjim servisnim iskustvom, praćenjem inovacija i tehnologija te redovnim teorijskim i praktičnim servisnim školovanjima, servisni djelatnici u potpunosti su spremni i za najzahtjevnije popravke dizelskih sustava.

U suradnji s tvrtkom Inter Cars, Bosch Diesel Centar nudi svim Q-Service radionicama uslugu dijagnostike komponenti sustava ubrizgavanja

Besplatno testiranje injektora i pumpe u Bosch Diesel Centru

20.09.2021
testiranje injektora

Jeste li primijetili da se vaše vozilo trese, lupa, dimi ili troši više goriva nego što bi trebalo? Ovo su najčešći znakovi koji ukazuju na probleme sustava ubrizgavanja. Pravovremeno ugrađeni reparirani injektori i pumpa goriva pozitivno utječu na potrošnju goriva, emisiju štetnih tvari kao i na rad motora.

Odradite reparaciju CR injektora i VT pumpe u Bosch Diesel Centru, a ulazno testiranje ćete dobiti potpuno besplatno.

Akcija se odnosi na gospodarska i osobna vozila i traje od 10. rujna do 31. prosinca 2021.

Više informacija na:   
01/6449 950
bdc@autohrvatska.hr

Jeste li primijetili da se vaše vozilo trese, lupa, dimi ili troši više goriva nego što bi trebalo? Ovo su najčešći znakovi koji ukazuju na probleme sustava ubrizgavanja. Pravovremeno ugrađeni reparirani injektori i pumpa goriva pozitivno utječu na potrošnju goriva, emisiju štetnih tvari kao i na rad motora.

Odradite reparaciju CR injektora i VT pumpe u Bosch Diesel Centru, a ulazno testiranje ćete dobiti potpuno besplatno.

Akcija se odnosi na gospodarska i osobna vozila i traje od 10. rujna do 31. prosinca 2021.

Common-Rail-Servicepakete - zwei Jahre Garantie

13.04.2021
Common-rail servisni paketi za sve vrste vozila.

Tijekom eksploatacije vozila, uz opće trošenje vozila, dolazi i do trošenja pojedinih podsustava. Jedan od važnijih podsustava koji uslijed trošenja tijekom rada dovodi do lošijeg rada motora je sustav za pripremu goriva. Tako se primjerice istrošenost injektora za ubrizgavanje goriva manifestira kao nepravilan rad motora, pojava crnog ili bijelog dima ispušnih plinova, otežani start motora itd.

Loš rad injektora za ubrizgavanje goriva nastaje uslijed stvaranja tvrdokornih naslaga u injektorima, koji se u uvjetima visokog tlaka i temperature kao primjese iz goriva talože na dijelovima injektora, istrošenih dosjednih površina dijelova sapnice i kompleta ventila injektora, ali i unutarnjih mehaničkih oštećenja dijelova injektora koji mogu biti posljedica istrošenosti visokotlačne pumpe goriva te odvajanja mikro-čestica ležajnih površina pumpnih elemenata ili ležajeva pogonskog vratila pumpe.

Dijagnostikom vozila moguće je detektirati nepravilnost rada motora i injektora (u ograničenoj mjeri), uz dodatne radioničke provjere usporedbom povratnih količina goriva. Često su na taj način prikupljene informacije dovoljne za donošenje odluke o zamjeni injektora polazeći od pretpostavki da se radi o neispravnostima injektora nastalim uslijed trošenja u normalnoj eksploataciji vozila. Pritom se često zanemaruje utvrđivanje pravog stanja istrošenosti visokotlačne pumpe za gorivo, u slučaju da zadovolji kriterije osnovnih testova na vozilu koji su predviđeni u slučajevima kvarova sustava za pripremu goriva.

Tako pumpa za pripremu goriva može postizati potrebni tlak pa i protok, imati zadovoljavajuću regulaciju tlaka goriva, a da se istovremeno zbog istrošenosti pumpnih elemenata i ležajeva u pumpi ne primijeti odvajanje mikro-čestica koje isprva na mikrorazini oštećuje dijelove injektora, dok na kraju ne dođe do havarije pumpe i potrebe za opsežnim popravkom kompletnog sustava za pripremu goriva. Tako u kratkom vremenu dolazi do ponovnog, istovrsnog kvara, no ovaj put u većem opsegu.

Jedan od načina na koji je vjerojatnost takvog događaja moguće smanjiti je provjera izgleda regulacijskog ventila te finog filtera goriva na kojima je potrebno provjeriti dolazi li do gomilanja sitnih čestica metala, a drugi, mnogo pouzdaniji način je dodatna demontaža pumpe i pregled svih dijelova u rastavljenom stanju.

Iako su očekivane trajnosti sustava za ubrizgavanje prema primjerice proizvođaču sustava za pripremu goriva Bosch na osobnim vozilima 300 000 km, lakim gospodarskim vozilima 400 000 km, srednje teškim gospodarskim vozilima 750 000 km, teškim gospodarskim vozilima 1 600 000 km te radnim strojevima 12000 – 15000 radnih sati, u praksi se pokazalo da je stvarna trajnost sustava u većini slučajeva znatno kraća i općenito je uvjetovana kvalitetom održavanja i korištenog goriva.

Stoga je smisleno već kod prvih znakova istrošenosti uzeti u obzir sve rizike i razmotriti opciju kompletne obnove sustava za pripremu goriva, pošto je u slučaju parcijalnog popravka vozilo moguće relativno brzo popraviti, ali ne i eliminirati rizike naknadne havarije u slučaju prekomjerne istrošenosti visokotlačne pumpe goriva. Iako je sustavnim pristupom moguće izdvojiti kritične komponente, činjenica je da su u većini slučajeva sve komponente podjednako istrošene te da su se pojavom prvog znaka istrošenosti približile kraju svoga radnoga vijeka.

Iz tog razloga osmišljen je servisni C-R paket koji promovira pristup kompletne obnove sustava za pripremu goriva, čime se u jednom koraku obnove sve ključne visoko-opterećene i trošenju izložene komponente sustava.

Tako vlasnik vozila osim brzog popravka i potpunog dobiva i dvogodišnje jamstvo na izvršenu uslugu ukoliko se ona odradi u ovlaštenoj radionici te se prilikom popravka ugrade redom sve reparirane komponente.

Ugradnjom servisnog paketa gotovo se u potpunosti izbjegavaju iznenadni, opsežni i vrlo skupi popravci sustava za pripremu goriva, pri čemu se osjetno poboljšavaju radne performanse motora u usporedbi s radom motora s istrošenim sustavom za pripremu goriva te se prvenstveno smanjuje potrošnja i štetne emisije, a povećava se snaga i pouzdanost rada motora.

servisni paket

Während des Betriebs kommt es neben dem allgemeinen Verschleiß des Fahrzeugs auch zum Verschleiß einzelner Systeme. Eines der wichtigsten Systeme, das aufgrund von Verschleiß während des Betriebs zu einer schlechteren Motorleistung führt, ist das Kraftstoffsystem, in unserem Fall das Common-Rail-System.

Common-rail servisni paketi i dvogodišnje jamstvo na popravak

13.04.2021
Common-rail servisni paketi za sve vrste vozila.

Tijekom eksploatacije vozila, uz opće trošenje vozila, dolazi i do trošenja pojedinih podsustava. Jedan od važnijih podsustava koji uslijed trošenja tijekom rada dovodi do lošijeg rada motora je sustav za pripremu goriva. Tako se primjerice istrošenost injektora za ubrizgavanje goriva manifestira kao nepravilan rad motora, pojava crnog ili bijelog dima ispušnih plinova, otežani start motora itd.

Loš rad injektora za ubrizgavanje goriva nastaje uslijed stvaranja tvrdokornih naslaga u injektorima, koji se u uvjetima visokog tlaka i temperature kao primjese iz goriva talože na dijelovima injektora, istrošenih dosjednih površina dijelova sapnice i kompleta ventila injektora, ali i unutarnjih mehaničkih oštećenja dijelova injektora koji mogu biti posljedica istrošenosti visokotlačne pumpe goriva te odvajanja mikro-čestica ležajnih površina pumpnih elemenata ili ležajeva pogonskog vratila pumpe.

Dijagnostikom vozila moguće je detektirati nepravilnost rada motora i injektora (u ograničenoj mjeri), uz dodatne radioničke provjere usporedbom povratnih količina goriva. Često su na taj način prikupljene informacije dovoljne za donošenje odluke o zamjeni injektora polazeći od pretpostavki da se radi o neispravnostima injektora nastalim uslijed trošenja u normalnoj eksploataciji vozila. Pritom se često zanemaruje utvrđivanje pravog stanja istrošenosti visokotlačne pumpe za gorivo, u slučaju da zadovolji kriterije osnovnih testova na vozilu koji su predviđeni u slučajevima kvarova sustava za pripremu goriva.

Tako pumpa za pripremu goriva može postizati potrebni tlak pa i protok, imati zadovoljavajuću regulaciju tlaka goriva, a da se istovremeno zbog istrošenosti pumpnih elemenata i ležajeva u pumpi ne primijeti odvajanje mikro-čestica koje isprva na mikrorazini oštećuje dijelove injektora, dok na kraju ne dođe do havarije pumpe i potrebe za opsežnim popravkom kompletnog sustava za pripremu goriva. Tako u kratkom vremenu dolazi do ponovnog, istovrsnog kvara, no ovaj put u većem opsegu.

Jedan od načina na koji je vjerojatnost takvog događaja moguće smanjiti je provjera izgleda regulacijskog ventila te finog filtera goriva na kojima je potrebno provjeriti dolazi li do gomilanja sitnih čestica metala, a drugi, mnogo pouzdaniji način je dodatna demontaža pumpe i pregled svih dijelova u rastavljenom stanju.

Iako su očekivane trajnosti sustava za ubrizgavanje prema primjerice proizvođaču sustava za pripremu goriva Bosch na osobnim vozilima 300 000 km, lakim gospodarskim vozilima 400 000 km, srednje teškim gospodarskim vozilima 750 000 km, teškim gospodarskim vozilima 1 600 000 km te radnim strojevima 12000 – 15000 radnih sati, u praksi se pokazalo da je stvarna trajnost sustava u većini slučajeva znatno kraća i općenito je uvjetovana kvalitetom održavanja i korištenog goriva.

Stoga je smisleno već kod prvih znakova istrošenosti uzeti u obzir sve rizike i razmotriti opciju kompletne obnove sustava za pripremu goriva, pošto je u slučaju parcijalnog popravka vozilo moguće relativno brzo popraviti, ali ne i eliminirati rizike naknadne havarije u slučaju prekomjerne istrošenosti visokotlačne pumpe goriva. Iako je sustavnim pristupom moguće izdvojiti kritične komponente, činjenica je da su u većini slučajeva sve komponente podjednako istrošene te da su se pojavom prvog znaka istrošenosti približile kraju svoga radnoga vijeka.

Iz tog razloga osmišljen je servisni C-R paket koji promovira pristup kompletne obnove sustava za pripremu goriva, čime se u jednom koraku obnove sve ključne visoko-opterećene i trošenju izložene komponente sustava.

Tako vlasnik vozila osim brzog popravka i potpunog dobiva i dvogodišnje jamstvo na izvršenu uslugu ukoliko se ona odradi u ovlaštenoj radionici te se prilikom popravka ugrade redom sve reparirane komponente.

Ugradnjom servisnog paketa gotovo se u potpunosti izbjegavaju iznenadni, opsežni i vrlo skupi popravci sustava za pripremu goriva, pri čemu se osjetno poboljšavaju radne performanse motora u usporedbi s radom motora s istrošenim sustavom za pripremu goriva te se prvenstveno smanjuje potrošnja i štetne emisije, a povećava se snaga i pouzdanost rada motora.

servisni paket

Tijekom eksploatacije vozila, uz opće trošenje vozila, dolazi i do trošenja pojedinih podsustava. Jedan od važnijih podsustava koji uslijed trošenja tijekom rada dovodi do lošijeg rada motora je sustav za pripremu goriva. Tako se primjerice istrošenost injektora za ubrizgavanje goriva manifestira kao nepravilan rad motora, pojava crnog ili bijelog dima ispušnih plinova, otežani start motora itd.

Common-rail service packages - two-year warranty

13.04.2021
Common-rail servisni paketi za sve vrste vozila.

Tijekom eksploatacije vozila, uz opće trošenje vozila, dolazi i do trošenja pojedinih podsustava. Jedan od važnijih podsustava koji uslijed trošenja tijekom rada dovodi do lošijeg rada motora je sustav za pripremu goriva. Tako se primjerice istrošenost injektora za ubrizgavanje goriva manifestira kao nepravilan rad motora, pojava crnog ili bijelog dima ispušnih plinova, otežani start motora itd.

Loš rad injektora za ubrizgavanje goriva nastaje uslijed stvaranja tvrdokornih naslaga u injektorima, koji se u uvjetima visokog tlaka i temperature kao primjese iz goriva talože na dijelovima injektora, istrošenih dosjednih površina dijelova sapnice i kompleta ventila injektora, ali i unutarnjih mehaničkih oštećenja dijelova injektora koji mogu biti posljedica istrošenosti visokotlačne pumpe goriva te odvajanja mikro-čestica ležajnih površina pumpnih elemenata ili ležajeva pogonskog vratila pumpe.

Dijagnostikom vozila moguće je detektirati nepravilnost rada motora i injektora (u ograničenoj mjeri), uz dodatne radioničke provjere usporedbom povratnih količina goriva. Često su na taj način prikupljene informacije dovoljne za donošenje odluke o zamjeni injektora polazeći od pretpostavki da se radi o neispravnostima injektora nastalim uslijed trošenja u normalnoj eksploataciji vozila. Pritom se često zanemaruje utvrđivanje pravog stanja istrošenosti visokotlačne pumpe za gorivo, u slučaju da zadovolji kriterije osnovnih testova na vozilu koji su predviđeni u slučajevima kvarova sustava za pripremu goriva.

Tako pumpa za pripremu goriva može postizati potrebni tlak pa i protok, imati zadovoljavajuću regulaciju tlaka goriva, a da se istovremeno zbog istrošenosti pumpnih elemenata i ležajeva u pumpi ne primijeti odvajanje mikro-čestica koje isprva na mikrorazini oštećuje dijelove injektora, dok na kraju ne dođe do havarije pumpe i potrebe za opsežnim popravkom kompletnog sustava za pripremu goriva. Tako u kratkom vremenu dolazi do ponovnog, istovrsnog kvara, no ovaj put u većem opsegu.

Jedan od načina na koji je vjerojatnost takvog događaja moguće smanjiti je provjera izgleda regulacijskog ventila te finog filtera goriva na kojima je potrebno provjeriti dolazi li do gomilanja sitnih čestica metala, a drugi, mnogo pouzdaniji način je dodatna demontaža pumpe i pregled svih dijelova u rastavljenom stanju.

Iako su očekivane trajnosti sustava za ubrizgavanje prema primjerice proizvođaču sustava za pripremu goriva Bosch na osobnim vozilima 300 000 km, lakim gospodarskim vozilima 400 000 km, srednje teškim gospodarskim vozilima 750 000 km, teškim gospodarskim vozilima 1 600 000 km te radnim strojevima 12000 – 15000 radnih sati, u praksi se pokazalo da je stvarna trajnost sustava u većini slučajeva znatno kraća i općenito je uvjetovana kvalitetom održavanja i korištenog goriva.

Stoga je smisleno već kod prvih znakova istrošenosti uzeti u obzir sve rizike i razmotriti opciju kompletne obnove sustava za pripremu goriva, pošto je u slučaju parcijalnog popravka vozilo moguće relativno brzo popraviti, ali ne i eliminirati rizike naknadne havarije u slučaju prekomjerne istrošenosti visokotlačne pumpe goriva. Iako je sustavnim pristupom moguće izdvojiti kritične komponente, činjenica je da su u većini slučajeva sve komponente podjednako istrošene te da su se pojavom prvog znaka istrošenosti približile kraju svoga radnoga vijeka.

Iz tog razloga osmišljen je servisni C-R paket koji promovira pristup kompletne obnove sustava za pripremu goriva, čime se u jednom koraku obnove sve ključne visoko-opterećene i trošenju izložene komponente sustava.

Tako vlasnik vozila osim brzog popravka i potpunog dobiva i dvogodišnje jamstvo na izvršenu uslugu ukoliko se ona odradi u ovlaštenoj radionici te se prilikom popravka ugrade redom sve reparirane komponente.

Ugradnjom servisnog paketa gotovo se u potpunosti izbjegavaju iznenadni, opsežni i vrlo skupi popravci sustava za pripremu goriva, pri čemu se osjetno poboljšavaju radne performanse motora u usporedbi s radom motora s istrošenim sustavom za pripremu goriva te se prvenstveno smanjuje potrošnja i štetne emisije, a povećava se snaga i pouzdanost rada motora.

servisni paket

During the operation, in addition to the general wear of the vehicle, there is also the wear of individual subsystems. One of the most important subsystems, that due to wear during operation, leads to poorer engine performance is the fuel preparation system, in our case the Common rail system. Thus, for example, the wear of the C-R fuel  injector manifests itself as improper engine operation, appearance of black or white exhaust fumes, difficult engine start, etc.

Diesel motori - boje dima ispušnih plinova

30.01.2021
Diesel motori - boje dima ispušnih plinova

Boje dima ispušnih plinova najčešće ukazuju na postojanje tehničkih problema u radu motora koje je uputno što prije otkloniti. 

Dim ispušnih plinova indicira promjenu u efikasnosti procesa izgaranja, a njegova boja pomaže pri dijagnostičkim aktivnostima. Smanjena efikasnost procesa izgaranja može biti posljedica lošeg omjera količine zraka, goriva i temperature zraka pri ubrizgavanju goriva u cilindar, ali tome isto tako mogu pridonijeti i neki nekontrolabilni no utjecajni čimbenici.

Općenito, moguće je tolerirati manju količinu dima nekoliko trenutaka nakon pokretanja motora, no ukoliko dim tijekom rada motora i dalje kontinuirano nastaje, njegova boja nam može pomoći pri određivanju uzroka koji ćemo na taj način lakše i brže otkloniti. U praksi se najčešće govori o dimu crne, bijele i plave boje.

Tako je dim crne boje moguće povezati s prebogatom smjesom u procesu izgaranja, dakle prevelikom količinom goriva, ili prevelikim opterećenjem motora (što je česta pojava na starijim radnim strojevima).

Prebogata smjesa može nastati kao posljedica nedovoljne količine zraka u odnosu na potrebnu, odnosno kao prevelika količina goriva u odnosu na ispravnu količinu zraka. U praksi se radi o potencijalno čitavom nizu uzroka:

  • Začepljen filter zraka,
  • Neispravni injektori,
  • Loše podešen početak ubrizgavanja,
  • Neispravna visokotlačna pumpa goriva,
  • Oštećen ili začepljen EGR hladnjak,
  • Oštećen ili istrošen turbo-punjač,
  • Oštećen hladnjak stlačenog zraka,
  • Prekomjerno ubrizgavanje goriva,
  • Oštećeni ventili u glavi motora,
  • Neodgovarajuća zračnost ventila,
  • Preniska kompresija zbog oštećenih klipnih prstenova
  • Itd..

Dim bijele boje, koji nadražuje oči, a karakterističnog je mirisa dizel goriva, ukazuje na nedovoljno visoku temperaturu prilikom ubrizgavanja goriva, odnosno na nepotpuno izgaranje goriva. U normalnim okolnostima, takav se dim može pojaviti tijekom pokretanja motora pri hladnim vremenskim uvjetima, kod motora nižeg stupnja kompresije i prekasnim paljenjem smjese. Radi se o nepotpunom procesu izgaranja tijekom kojeg neizgoreno gorivo stvara dim bijele boje, a koje često nakon kraćeg vremena rada motora u praznom hodu, njegovog zagrijavanja te time postignutog boljeg kompresijskog omjera i nestaje.

Međutim, u slučaju da je dim bijele boje s mirisom goriva stalno prisutan, uzroka može biti također više:

  • Neispravni injektori,
  • Neispravan kut početka ubrizgavanja,
  • Oštećen utor pera na koljenastom vratilu,
  • Neispravni razvodni mehanizam,
  • Niski stupanj kompresije,
  • Oštećeni klipni prstenovi ili košuljice cilindara,
  • Oštećene cijevi za gorivo,
  • Nizak tlak dobave do visokotlačne pumpe goriva,
  • Loša regulacija kuta početka ubrizgavanja na visokotlačnoj pumpi,
  • Itd.
     

Ako je pak nakon zagrijavanja motora prisutna i dalje prekomjerna količina bijelog dima, ali mirisa rashladne tekućine, potrebno je pregledati motor zbog mogućih unutarnjih propuštanja rashladne tekućine. Unutarnje propuštanje rashladne tekućine može kontaminirati i motorno ulje dajući mu pjenast, mliječan izgled. Čak i male količine rashladne tekućine koje uđu u komoru za izgaranje stvorit će bijeli ispušni dim.

Glavni uzroci za takvu vrstu kvara su:

  • Puknuće ili deformacija glave motora,
  • Puknuće bloka motora,
  • Kvar na brtvi glave motora uzrokovan pregrijavanjem.

Puknućem glava motora moguće je da rashladna tekućina procuri u jedan ili više cilindara.

Dim plave boje je gotovo uvijek posljedica zajedničkog izgaranja goriva i motornog ulja koje nekontrolirano ulazi u kompresijski prostor, a neki od razloga zbog čega se to događa su slijedeći:

  • Oštećeni ili istrošeni klipni prstenovi,
  • Oštećeni ili istrošene košuljice cilindara,
  • Oštećeni ili istrošene vodilice ventila,
  • Oštećene ili istrošene brtve vodilica ventila,
  • Prekomjerna razina motornog ulja,
  • Gorivo izmiješano motornim uljem,
  • Ispolirani cilindri,
  • Neodgovarajuće motorno ulje,
  • Itd.

Ukoliko na svome vozilu ili radnom stroju primjećujete promjenu u radu motora, te dim crne, plave ili bijele boje, koji kontinuirano nastaje tijekom rada motora, vrijeme je da se odmah posjeti radionica kako bi se izbjegao nastanak veće štete na motoru.

Boje dima ispušnih plinova najčešće ukazuju na postojanje tehničkih problema u radu motora koje je uputno što prije otkloniti. 

Dieselmotoren - Rauchfarben der Abgase

30.01.2021
Diesel motori - boje dima ispušnih plinova

Boje dima ispušnih plinova najčešće ukazuju na postojanje tehničkih problema u radu motora koje je uputno što prije otkloniti. 

Dim ispušnih plinova indicira promjenu u efikasnosti procesa izgaranja, a njegova boja pomaže pri dijagnostičkim aktivnostima. Smanjena efikasnost procesa izgaranja može biti posljedica lošeg omjera količine zraka, goriva i temperature zraka pri ubrizgavanju goriva u cilindar, ali tome isto tako mogu pridonijeti i neki nekontrolabilni no utjecajni čimbenici.

Općenito, moguće je tolerirati manju količinu dima nekoliko trenutaka nakon pokretanja motora, no ukoliko dim tijekom rada motora i dalje kontinuirano nastaje, njegova boja nam može pomoći pri određivanju uzroka koji ćemo na taj način lakše i brže otkloniti. U praksi se najčešće govori o dimu crne, bijele i plave boje.

Tako je dim crne boje moguće povezati s prebogatom smjesom u procesu izgaranja, dakle prevelikom količinom goriva, ili prevelikim opterećenjem motora (što je česta pojava na starijim radnim strojevima).

Prebogata smjesa može nastati kao posljedica nedovoljne količine zraka u odnosu na potrebnu, odnosno kao prevelika količina goriva u odnosu na ispravnu količinu zraka. U praksi se radi o potencijalno čitavom nizu uzroka:

  • Začepljen filter zraka,
  • Neispravni injektori,
  • Loše podešen početak ubrizgavanja,
  • Neispravna visokotlačna pumpa goriva,
  • Oštećen ili začepljen EGR hladnjak,
  • Oštećen ili istrošen turbo-punjač,
  • Oštećen hladnjak stlačenog zraka,
  • Prekomjerno ubrizgavanje goriva,
  • Oštećeni ventili u glavi motora,
  • Neodgovarajuća zračnost ventila,
  • Preniska kompresija zbog oštećenih klipnih prstenova
  • Itd..

Dim bijele boje, koji nadražuje oči, a karakterističnog je mirisa dizel goriva, ukazuje na nedovoljno visoku temperaturu prilikom ubrizgavanja goriva, odnosno na nepotpuno izgaranje goriva. U normalnim okolnostima, takav se dim može pojaviti tijekom pokretanja motora pri hladnim vremenskim uvjetima, kod motora nižeg stupnja kompresije i prekasnim paljenjem smjese. Radi se o nepotpunom procesu izgaranja tijekom kojeg neizgoreno gorivo stvara dim bijele boje, a koje često nakon kraćeg vremena rada motora u praznom hodu, njegovog zagrijavanja te time postignutog boljeg kompresijskog omjera i nestaje.

Međutim, u slučaju da je dim bijele boje s mirisom goriva stalno prisutan, uzroka može biti također više:

  • Neispravni injektori,
  • Neispravan kut početka ubrizgavanja,
  • Oštećen utor pera na koljenastom vratilu,
  • Neispravni razvodni mehanizam,
  • Niski stupanj kompresije,
  • Oštećeni klipni prstenovi ili košuljice cilindara,
  • Oštećene cijevi za gorivo,
  • Nizak tlak dobave do visokotlačne pumpe goriva,
  • Loša regulacija kuta početka ubrizgavanja na visokotlačnoj pumpi,
  • Itd.
     

Ako je pak nakon zagrijavanja motora prisutna i dalje prekomjerna količina bijelog dima, ali mirisa rashladne tekućine, potrebno je pregledati motor zbog mogućih unutarnjih propuštanja rashladne tekućine. Unutarnje propuštanje rashladne tekućine može kontaminirati i motorno ulje dajući mu pjenast, mliječan izgled. Čak i male količine rashladne tekućine koje uđu u komoru za izgaranje stvorit će bijeli ispušni dim.

Glavni uzroci za takvu vrstu kvara su:

  • Puknuće ili deformacija glave motora,
  • Puknuće bloka motora,
  • Kvar na brtvi glave motora uzrokovan pregrijavanjem.

Puknućem glava motora moguće je da rashladna tekućina procuri u jedan ili više cilindara.

Dim plave boje je gotovo uvijek posljedica zajedničkog izgaranja goriva i motornog ulja koje nekontrolirano ulazi u kompresijski prostor, a neki od razloga zbog čega se to događa su slijedeći:

  • Oštećeni ili istrošeni klipni prstenovi,
  • Oštećeni ili istrošene košuljice cilindara,
  • Oštećeni ili istrošene vodilice ventila,
  • Oštećene ili istrošene brtve vodilica ventila,
  • Prekomjerna razina motornog ulja,
  • Gorivo izmiješano motornim uljem,
  • Ispolirani cilindri,
  • Neodgovarajuće motorno ulje,
  • Itd.

Ukoliko na svome vozilu ili radnom stroju primjećujete promjenu u radu motora, te dim crne, plave ili bijele boje, koji kontinuirano nastaje tijekom rada motora, vrijeme je da se odmah posjeti radionica kako bi se izbjegao nastanak veće štete na motoru.

Die Rauchfarben der Abgase weisen normalerweise auf technische Probleme beim Betrieb eines Dieselmotors hin, die so schnell wie möglich beseitigt werden sollten.