Kako riješiti jedan od najvažnijih problema s kojima se suočavaju gradovi? Kako udovoljiti želji građana za čišćim zrakom? Kako to postići bez ograničavanja mobilnosti uvođenjem zona sa zabranama vožnje? Kvaliteta zraka u gradovima danas je glavni izazov i briga za sve.
Zahvaljujući novim ispitnim metodama kao i novim tehničkim rješenjima ostvarenim od strane Bosch-a, postignut je značajan tehničko-tehnološki iskorak u pogledu utjecaja na kvalitetu zraka.
Nova, poboljšana dizelska tehnika, rezultirala je novim pomakom u granicama onoga što je do sada bilo tehnički izvedivo, što pak vodi daljnjem smanjenju emisije dušičnog oksida te pritom dizel motor čini toliko ˝čistim˝ kao i benzinski. To znači da će dizel i dalje biti pristupačna alternativa u gradskom prometu te da će biti ekološki prihvatljiv zbog cijelog niza razloga.
Naime, dizelski motori imaju sve manji negativni utjecaj na klimu ukoliko su proizvedeni u skladu sa Euro 6 emisijskim standardom, te emitiraju oko 15% manje CO₂ u usporedbi s benzinskim motorom.
Zbog manje potrošnje goriva štede resurse, te smanjuju troškove za gorivo kod vozača koji prevaljuju velike udaljenosti.
Dizel motor je stoga i dalje apsolutno neophodan za postizanje klimatskih ciljeva EU-a. Bez dizel motora bi se ciljevi o ekonomičnosti potrošnje goriva i emisijama koje je EU postavila za 2020. godinu i razdoblje nakon toga, vrlo teško ostvarili.
Uvođenjem filtera krutih čestica, dizel motori su prestali biti glavni izvori onečišćenja krutim česticama u gradovima.
Dodatno, vozila koja su opremljena najsuvremenijom dizelskom tehnikom neće imati značajan negativan utjecaj na količinu emisije dušičnih oksida u zraku – i to bez obzira na stil vožnje ili temperaturu motora u vozilu.
Prema ACEA (European Automobile Manufacturers Association), Euro 6d-TEMP dizelski motori emitiraju osjetno manje NOx u realnim uvjetima cestovne vožnje.
Prošle godine ukupno 270 osobnih automobila s dizelskim motorom prošlo je ne samo obavezni laboratorijski test za emisije štetnih plinova u skladu sa WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) standardom, već i RDE test (Real-Driving Emission), koji je postao obavezan kod registracija novih vozila od 1. rujna 2019. godine.
Emisija NOx u većini pregledanih dizelskih automobila bila je znatno ispod maksimalno dopuštenih vrijednosti.
Stoga možemo reći da su moderna dizel vozila važna za mobilnost u budućnosti. Ona će za tvrtke i dalje igrati vrlo važnu ulogu u odabiru i kombiniranju različitih alternativa za potrebe mobilnosti. Jedno je sasvim jasno: oni koji često voze i prevaljuju velike udaljenosti nemaju drugu alternativu za dizel u srednjem roku. S malom potrošnjom goriva te niskom emisijom štetnih plinova i krutih čestica, moderni Euro 6d-TEMP dizel motori ne samo da zadovoljavaju nove, još strože eko-norme, već su pritom i ekonomični.
Za mnoge vozače vozila pogonjena dizel motorom će i u doglednoj budućnosti predstavljati najpovoljniji TCO (Total cost of ownership).