Uzroci prijevremenog trošenja C-R pumpi 0445020023/0986437351 te moguća rješenja

28.10.2019
Pregled najvažnije razlike - podmazivanje pumpi

Poštovani,


Jedan od naših dobrih partnera žali se da ima mnogo problema s visokotlačnim Common-rail pumpama goriva na gospodarskim MAN vozilima. Kažu nam da nove pumpe kataloškog broja 0445020023 / 0986437351 na vozilima traju između 6 i 12 mjeseci te da nakon tog perioda dolazi do miješanja goriva s motornim uljem. Za naš je slučaj vrlo komplicirano i skupo takve reklamacije kupca rješavati putem jamstvenih zahtjeva, stoga razmatramo i druge mogućnosti. 


Imamo za Vas nekoliko pitanja na ovu temu:
-    Da li je to uobičajeni problem s visokotlačnim Common-rail pumpama proizvođača Bosch?
-    Dobili smo savjet od našeg Bosch Diesel Servisa da u slučaju trajnog rješavanja ovog problema treba zamijeniti visokotlačnu C-R pumpu koja se podmazuje dizel gorivom, kao npr. 0445020208 / 0986437350. Kakvo je Vaše mišljenje o ovom savjetu?
-    Da li su Vam poznate slični kvarovi na MAN, odnosno Bosch proizvodima? Imate li rješenja za te probleme? Opis kvarova s odgovarajućim tehničkim rješenjima za otklanjanje istih bi nam bila jako korisna.


Unaprijed Vam se zahvaljujemo na pomoći! 


Srdačan pozdrav

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Poštovani,


Imamo iskustva s tom vrstom visokotlačne C-R pumpe goriva. Pumpa se koristi na starijim MAN vozilima s D20-E3 motorom. Pumpa se podmazuje motornim uljem, i pri kraju radnog vijeka dolazi do pojave miješanja motornog ulja i goriva. Gorivo onečišćeno motornim uljem prolazi dalje kroz visokotlačni krug sustava za dobavu goriva i na kraju kontaminira injektore kojima se zbog toga ograničava funkcionalnost tako da i motor počinje sve lošije raditi. 


Možemo potvrditi da je navedeni vremenski period korištenja ove visokotlačne Common-rail pumpe zaista prekratak, i prema našem mišljenju, savjet koji ste dobili potrebno je pažljivo analizirati i provjeriti. Naime, trajnost potpuno nove visokotlačne pumpe Common-rail generacije je redovito iznad 600-800000 km, ali rijetko iznad 1000000 km. Naš je savjet da se istrošene pumpe pošalju u laboratorij proizvođača Bosch kako bi analizirali stanje dijelova pumpe te na taj način odredili uzrok trošenja. 
 

Prema našem mišljenju, nekoliko je mogućih uzroka za prerano istrošenje pumpi:

- Neodgovarajući servisni interval (obično predugačak, moguće je da je filter motornog ulja začepljen pa nefiltrirano ulje prolazi mimo filtera preko preljevnog ventila na hladnjaku ulja, i na taj način troši sve pokretne dijelove motora koji se podmazuju nefiltriranim uljem). 
-premali kapacitet filtracije ili ograničeno filtriranje čestica većih od 3-5 mikrona (zbog lošije kvalitete dizel goriva koje može sadržavati nečistoće, vode, organske tvari, ili korištenje filtera neodgovarajućih specifikacija).

 

Tako da je savjet koji ste dobili, a koji se odnosi na zamjenu pumpe 0445020023/0986437351 s pumpom 0445020208/0986437350, izvediv, ali kao trajno rješenje upitan. 
Potrebno je spomenuti da se radi o pumpama koje se koriste na dvije različite generacije vozila prema kriteriju euro norme, pumpa 0445020023/0986437351- E3 se koristi na E3 vozilima, a pumpa 0445020208/0986437350 na  E4/E5 vozilima.

 

Obje pumpe ostvaruju istu razinu tlaka (1600 bar-a), iako 0445020208/0986437350 - E4/E5 ima veći kapacitet (1100 ml/min, u usporedbi s 0445020023/0986437351 – 950 ml/min), što sustav zbog povrata može tolerirati. 
Prirubnica pumpe je slična, nije ista, no procjenjujemo da se uz manje prilagodbe pumpa može ugraditi na motor. 
Cijevi za gorivo te instalacija između upravljačkog računala motora i regulacijskog ventila na pumpi bi se mogla spojiti bez većih prilagodbi, no kanale za dobavu i odvod motornog ulja koje služi za podmazivanje je potrebno blokirati. 
Ostaje pitanje elektroničkog upravljanja regulacijskim ventilom, što je također potrebno provjeriti. 

 

Ipak, to je rješenje upitno zbog toga što je prvo potrebno odrediti uzrok preranog istrošenja pumpi. 
Ukoliko je servisni interval predugačak (ili je motorno ulje lošijih mazivih svojstava), cijeli motor će se prijevremeno istrošiti. S druge strane, ukoliko je gorivo lošije kvalitete, gorivom podmazivana Common-rail pumpa 0445020208/0986437350 će se također istrošiti prerano. U tom slučaju, jedina bi prednost bila da injektori ne bi bili kontaminirani motornim uljem. 


Stoga je vrijedno razmotriti dva tehnička rješenja koja bi se mogla implementirati kao alternative savjetu koji ste dobili, a to su:
- skraćivanje servisnog intervala izmjene motornog ulja ( ili bolja kvaliteta motornog ulja kao i filtriranja ulja)
- ugradnja dodatnog finog filtera s ciljem povećanja filtracijske sposobnosti sustava.


Sve predložene preinake treba razmotriti tek nakon provjere provedenih preventivnih i korektivnih aktivnosti održavanja vozila, te analize izvještaja Bosch-a koji se odnosi na prijevremene istrošene Common-rail pumpe pogođenog vozila. 

Za potrebe ispitivanja  u laboratoriju, uz istrošene pumpe pogođenog vozila, bilo  bi korisno poslati i uzorke motornog ulja te goriva. 
 

Nadamo se da će Vam ove informacije biti od pomoći prilikom pronalaska alternativnih rješenja za problem koji imate. 
 

Ukoliko imate još nekih pitanja, slobodno nam se obratite, sigurno ćemo Vam pokušati pomoći. 
 

Srdačan pozdrav,
Vaš BDC tim